2013. július 21., vasárnap

A Szent Johanna Gimi - Együtt (2010)

Szerző: Leiner Laura (1985- )
Kategória: ifjúsági
Történet: Reni és a 9/b életét követhetjük nyomon a második, tavaszi félévben farsangi bállal, Valentin-héttel, novellaversennyel, Facebookkal és novellaversennyel nyakon öntve.
Honnan és miért: Mindenképp akartam még egy esélyt adni a sorozatnak, meg gondoltam, ha már szemeszterekre van bontva a történet, legyen meg legalább az első tanév egészében.
Tetszett-e: Olálá. Nem tudom, mi történt az első és a második kötet közt, de most olyan szinten rákattantam a Szent Johannára, hogy alig várom a holnapot, amikor elmegyek majd a könyvtárba kikölcsönözni a harmadik részt. Azt hiszem, ez a sorozat lesz /lett a guilty pleasure-öm. 
A negatívumok továbbra is megvannak (ld. előző bejegyzés), ugyanakkor most már nagyon magával ragad és inspirál Reni könyvmániája és ízlése - azt vettem észre a minap, hogy én is The Beatlest hallgatok, meg akarom nézni az Állj mellém c. filmet és világgá akarom kürtölni, hogy igenis: nekem is megvan a magam sajátos stílusa és nem szégyellem.
 Ráadásul nagyon tudok azonosulni ennek a kötetnek a Renijével. Nem tudom, hogy alakul a Cortezzel való kapcsolata, de jelen fázisában kísértetiesen emlékeztet az én helyzetemre. Így olyan idézetet választottam, ami igaz az elmúlt hónapokra (ami mondjuk kicsit gáz, mert én 11 évvel idősebb vagyok), és remélem, löketet ad arra, hogy bátrabban legyek önmagam és képes legyek tovább lépni, nem pedig várni a csodára ott, ahol nincs.


"...ami a legjobb az egészben, hogy beláttam, igaza van. Eredetileg úgy terveztem, hogy meghúzom magam és némán, a háttérből figyelem Cortezt, hátha egyszer csak észrevesz, és a házikon és irodalombeadandókon túl meglátja, hogy létezem! Igen, ez volt az elképzelésem. Csak mégis, ma valahogy felnyílt a szemem (örök hála érte Kingának), és rájöttem, hogy ha Cortez és Edina járnak, akkor az az ő dolguk. Oké, baromira fáj, meg minden, de az élet megy tovább. Nyakamon az év vége, és így, hogy Kinga a fejébe vette, hogy elérünk valamit  a pályázaton, már nekem is megjött a kedvem hozzá! Strébernek és nyominak látnak a többiek? Lehet. De akkor legyek igazi stréber és igazi nyomi. Érjek is el vele valamit!"
[Reni; 300. old. 2010-es kiadás]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése