2012. január 27., péntek

Csináld magad: Harry Potter-ajándékcsomag

Később akartam megosztani, de mindjárt elröppen a január, és még nem is írtam semmit, ez pedig nem mókás - rendhagyó poszt jön, könyvhöz kapcsolódik, de nem könyves (vagy fordítva).Hátha más is kedvet kap a fabrikáláshoz és ötletet nyerít belőle.
Also, házi Harry Potter-ünnepségre készítettem barátnőmnek egy nagyon szerény és kezdetleges kivitelezésű csomagot - sajnos nem vagyok egy gyakorlott ajándékgyáros (amin viszont a közeljövőben változtatni szeretnék), és ez meg is látszik az apróságokon. De azzal biztatom magam, hogy a tökéletlensége talán csak szerethetőbbé teszi az egészet, úgyhogy lássuk a részleteket. :)
A képek minőségéért előre is bocs, nincs rendes fotómasinám.

A mindenség.



Bagolyboríték.

Az ötletet egytől egyig Celestefrittatatól csentem. Etsy boltjában ennél jóval profibb kivitelezésben is megtalálható ugyanez  a séma, illetve más ötletes  (HP-s és nem HP-s) papíralapú ajándékok.
Aki teheti, a Postán rendelhet hozzá különleges, egyedi bélyegeket. Én drágállom, pláne, hogy csak egyetlen darabra lenne szükségem, ők viszont szettet készítenek belőle, de amúgy nagyon poén, főleg, ha a témához kapcsolódik: ebben az esetben pl. seprűn ülő boszorkány sziluettje, bagoly stb.

Minerva üzeni.

Az ünnepséghez ünnepi köszöntőlevél is dukál, rajta a Roxfort címerét ábrázoló "pecsét", az intézmény neve és Minerva McGalagony aláírása (illetve annak reprodukciója). A levél tartalmát saját írásunkkal, vagy ha abban nem bízunk, különböző betűtípusokkal dobhatjuk fel: az iskola neve és típusa szerintem cikornyás, "medieval" jellegű tipóval fest igazán jól, McGalagony aláírásához pedig folyóírást idéző fontokat ajánlok. Ez utóbbiból szintén rengetegféle van, de érdemes olyat választani, ami valamelyest illik az igazgatónő személyiségéhez: fegyelmezett, szigorú, közben pedig mégis nőies. [Nyomtatás előtt átállíthatjuk a sor színét kékre, vagy ha nincs színes nyomtatónk, világosabb szürkére, amit utólag tintás tollal kell átrajzolni ahhoz, hogy a tanárnő neve igazi aláírásnak tűnjön.]
Nálam a következő lépés idő hiányában kimaradt, de a levélpapírral kísérletezhetünk, hogy a varázslóvilágban használt pergamenekhez hasonlóan régiesen nézzen ki:
  • a legegyszerűbb, ha kézzel, töltőtollal írjuk meg az üzenetet. 
  • égessük óvatosan körbe a széleket gyertyával.
  • gyűrjük össze, hajtogassuk mindenféle irányba - egyszóval gyötörjük meg a lapot!
  • elsőre fura, de végül szép eredményt érhetünk el vele: 1-2 percig nyomkodjunk nedves teafiltert vagy kávépárnát a levélre, hogy sötét és foltos legyen (de ne ázzon el / át a papír). Ezután tegyük egy tányérra a lapot, majd be a mikróba, hogy megszikkadjon (csak óvatosan - ne legyen sokáig bent). Ez a módszer természetesen csak az utólag, kézzel megírt levelekre vonatkozik. :)
És jöjjön a lényeg, az ajándékok:

Itt Harry.

Itt Ron.

Őszintén szólva nem vagyok teljesen kibékülve a fiúkkal, egész pontosan a sállal. Gondoltam rá, hogy utólag rövidebbre vágom, de aztán mégis meghagytam, mindjárt el is mondom, miért.
Alapvetően az volt a baj, hogy nem rajzolódott ki pontos terv a fejemben, mit is akarok csinálni: menet közben jöttek az új ötletek, rendszerint egy lépéssel később, mint kellett volna.
Érdemes a sálat az én verziómnál hosszabbra és "kampósra" csinálni, mert akkor felakaszthatjuk kilincsre, fogantyúra, bárhová. Mivel az enyém jelen formájában mindenhonnan lecsúszik, egy tűvel átszúrtam a sálat felül, és cérnát fűztem bele - nem egy elegáns megoldás, de sok választásom nem volt.
S hogy mi is ez? Egy végtelenül egyszerű hangulatjelző. :) Ha jó a kedvünk, a mosolygós Harryt fordítjuk előre, ha rossz, akkor a valamiért folyton morgolódó Ront.
Hogy feldobjam a talárok egyhangú feketeségét, Harrynek odarajzoltam Hedviget, a baglyot, Ronnak pedig Makeszt, a patkányt.
Mivel a figurák elég egyszerűek, filcből is biztos meg lehetne csinálni szépen

És végül a csomag utolsó darabja:

Penna toll, láthatatlan tintával.

Ehhez nincs sok hozzáfűznivalóm, a Müllerben találtam a játékosztályon, azon belül is a gyerekzsúros polcnál. :) Elvileg a kupakba szerelt UV-lámpával megvilágítva lehet elolvasni, amit írunk vele, remélem, tényleg működik. Mivel a használati utasításból kifelejtették, én a csomagolás hátoldalára azért odavéstem atyai jó tanácsom, miszerint RBF- és muglivizsgán használni szigorúan tilos. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése