2011. június 19., vasárnap

Nyakigláb apó (1912)

Szerző: Jean Webster (1876-1916)
Kategória: ifjúsági irodalom
Honnan és miért: az anime után, aminek minden percét imádtam, feltétlen el akartam olvasni.
Tetszett-e: imádom, imádom, imádom és imádom! A polcomon a helye!


"A nyáron sokat, nagyon sokat gondoltam rád. Az, hogy van valaki, aki most majd éveken keresztül törődik velem, abba az édes hitbe ringatott, mintha megtaláltam volna a családomat, mintha volna hozzátartozóm. Igen, úgy érzem, mintha tartoznék valakihez, és ez csodálatosan pompás érzés. De bárhogy van is, azt be kell vallanom, ha rád gondolok, képzelőtehetségemnek nagyon csekély tere akad. Összevissza három dolgot tudok rólad:
1. hogy magas vagy; 2. hogy gazdag vagy; 3. hogy utálod a lányokat.
Azt hiszem, bátran hívhatnálak Drága Mr. Lánygyűlölőnek, de ezt nem teszem, mert ez a megszólítás rám nézve sértő. Nevezhetnélek Drága Mr. Gazdag Embernek is, de ez meg rád nézve volna sértő, hogy éppen a pénz az egyetlen és legfontosabb dolog, ami veled kapcsolatban megemlíthető. Aztán meg a gazdagság sem örök időre szóló tulajdonság, egy egész sereg okos embernek úszott már el a vagyona a Wall Streeten. De egy bizonyos: magas maradsz egész életedben! Így hát elhatároztam, hogy Drága Nyakigláb Apónak foglak nevezni."
[Judy; 16. old. 1997-es kiadás]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése