2011. július 23., szombat

Komfortos mennyország (2002)

Szerző: Alice Sebold (1963- )
Kategória: szépirodalom
Honnan és miért: hallottam a filmről, s gondoltam, mielőtt megnézném, elolvasom a könyvet.
Tetszett-e: nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Hosszú volt nagyon (és most nem az oldalszámokra gondolok), de belátom, ez elengedhetetlen a csontok kiforrásához.


"Ezek a tiszta, szép csontok nőttek, forrtak a hiányom köré: ezek a - néha törékeny, néha drágán megfizetett, de legtöbbször csodálatos - szálak bontakoztak ki az eltűnésem után. És kezdtem másként látni a dolgokat, már úgy is el tudtam képzelni a világot, hogy nem vagyok benne. A halálom által előidézett események pusztán a csontjai voltak egy olyan testnek, mely csak valamikor az előre nem látható jövőben válik majd teljessé. Ezért a testért, amelyet immár csodaszépnek láttam, az életemmel fizettem."
[Susie Salmon; 341. old. 2010-es kiadás]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése