2010. szeptember 19., vasárnap

Családom és egyéb állatfajták (1956)

Szerző: Gerald Durell (1925-1995)
Kategória: szórakoztató irodalom
Honnan és miért: amikor először olvastam, nagyon hamar feladtam. Aztán évek múltán (azaz most) úgy gondoltam, megér még egy próbát.
Tetszett-e: megért még egy próbát. :) A tücskös-bogaras-pókos miegymás részeket próbáltam ugyan nem magam elé képzelni, ezeket leszámítva klassz volt.


"- Azt mondják - kezdte -, azt mondják, hogy ha az ember megöregszik, mint én, lelassul a teste. Én ezt nem hiszem. Szerintem ez tévedés. Van egy elméletem, hogy nem mi lassulunk le, hanem az élet lassul le körülöttünk. Érti? Minden úgy elbágyad, és annyival többet lehet észrevenni, ha a dolgok lassan mozognak. Mi mindent lát az ember! Micsoda különleges dolgok történnek az ember körül, amiket azelőtt nem is sejtett. Igazán élvezetes kaland, nagyon élvezetes!
Elégedetten sóhajtott, és körülnézett a szobában.
- Vegyük például a virágokat - mondta, és a szobát megtöltő virágokra mutatott. - Hallotta már a virágokat beszélni?"
[Mrs. Kralefsky; 247. old., 2007-es kiadás]

Kép: Sheri Doty: Old woman reading a book

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése