2011. június 2., csütörtök

A viskó (2007)

Szerző: William P. Young (1955- )
Kategória: minek nevezzelek? Szépirodalom? Vagy szórakoztató? Vagy vallásos?
Honnan és miért: apám kapta egy ismerősétől, ő meg nekem passzolta tovább, hogy olvassam el, aztán referáljak, milyen volt (és legfőképp: hogy miről szólt XD).
Tetszett-e: sokan szeretik, de nekem nem tetszett. Az eleje, az a 60-70 oldal vérbeli krimi, nagyon jó volt, de utána eléggé zavaros és unalmas. Pedig fogékony vagyok a témára, de itt valami mégsem smakkolt. Már az alapötletet sem tartom túl eredetinek, akkor már inkább Joan of Arcadia.


"- De... - Macket még mindig nem sikerült teljesen meggyőzni. - De nem várjátok el tőlünk, hogy fontossági sorrendet állítsunk fel magunknak? Tudjátok: Isten az első, aztán valami, aztán meg akármi.
- A prioritások szerinti élettel az a probléma - vette át a szót Sarayu -, hogy mindent hierarchiának, piramisnak lát, de ezt a kérdést mi már megbeszéltük. Ha Istent helyezed a csúcsra, mit jelent ez valójában, és mennyi az elég? Mennyi időt szánsz rám, mielőtt hozzálátnál a napod további részéhez - ahhoz a részéhez, ami sokkal jobban érdekel?
Papa újból közbevágott: - Látod Mackenzie, én nemcsak egy darabkát akarok belőled és egy darabkát az életedből. Még ha képes is lennél rá - ami nem áll fenn -, hogy a legnagyobb részt add nekem, az még mindig nem az, amit én akarok. Én téged akarlak, teljesen és mindenestül, a napodnak és lényednek minden részletét.
Most Jézus szólalt meg ismét: - Mack, én nem azt akarom, hogy első legyek értékek egyfajta listáján; én minden dolgod középpontjában akarok lenni. Ha benned élek, akkor együtt élhetünk át mindent, ami veled történik. Piramis helyett sokkal inkább egy állandó mozgásnak a középpontja akarok lenni, ahol az életedben minden - a barátaid, a családod, a munkád, a gondolataid, a tevékenységeid - hozzám kapcsolódik, de együtt mozog a széllel...előre-hátra, ki és be, a létezés egy hihetetlen táncában.
- És én...nos, én vagyok a szél - fejezte be Sarayu széles mosollyal és mély meghajlással."
[Mindenki; 213-14.old.2009-es kiadás]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése