2011. május 23., hétfő

Szavak nélkül (2000)

Szerző: E. L. Konigsburg (1930- )
Kategória: ifjúsági irodalom
Honnan és miért: napjainkban játszódó ifjúságira fájt a fogam.
Tetszett-e: végül is sejteni lehetett, mi történt azon a végzetes napon, no de míg eljutunk a vallomásig, akadt pár jó momentum.


"Mialatt ment a lejátszás, mulatságos dolgot figyeltem meg: a felnőttek mereven bámulták a kazettát. Ezt máskor is észrevettem: ha lehetőségük nyílik rá, az emberek hajlamosak tekintetüket valamilyen mozgó tárgyra szegezni - legyen az akár egy apró magnókazetta. Én - a többiekkel ellentétben - Branwell arcát fürkésztem. Kezdetben mozdulatlanul ült, a szeme sem rebbent; két kezét összekulcsolva maga előtt, az asztalon pihentette. Amikor a kazetta ahhoz a részhez ért, hogy a diszpécser közli, kapcsolja a mentőket, Branwell szeme összeszűkült, és egyik kezét ökölbe szorítva a szája elé kapta.
Senki sem figyelt rám, mintha ott sem lettem volna. Ami tulajdonképpen előnyösnek bizonyult. Lehetővé tette számomra, hogy csendben maradjak, és nyitva tartsam a fülem. Nem csupán nyitva, hanem finomra hangolva. És nyitva tartottam a szememet is. Azt az energiát, amelyet általában arra fordítok, hogy kiagyaljam, mit fogok mondani, most arra használtam, hogy éberen figyeljek: hegyezzem a fülem és élesítsem a szemem."
[Connor; 56-7. old. 2005-ös kiadás]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése