2011. május 15., vasárnap

A gólyakalifa (1913)

Szerző: Babits Mihály (1883-1941)
Kategória: szépirodalom
Honnan és miért: egyszer emiatt kaptam hármast egy vizsgámon. Kíváncsi lettem, miért.
Tetszett-e: nem is gondoltam volna, hogy Babits ilyesmit is tud, fantasztikus az ötlet! És most már sajnálom, hogy nem olvastam korábban.


"Ez a gondolat új és még sokkal misztikusabb képzeletekre bírt. Fantasztikus teóriákat alkottam magamnak. Amint nekem második énem a díjnok, ki tudja, Kincsesnek nem éppen úgy második énje-e a mester, és a többi valamennyi álombeli alak másoknak és másoknak? Csak talán ők most nem tudnak róla... Ki tudja, nem él-e valamennyiünknek, minden földi embernek egy ilyen másodpéldánya, egy sötét árnyképe, álmaiban tudata alatt, és valahol messze testileg is, igen, testileg, egy messze világban, egy más csillagon? Ki tudja, nincs-e egy ily másvilág valahol az űrben, sötét pendantja, szomorú karikatúrája ennek a vén Földnek?"
[Tábory Elemér; 75. old. 1995-ös kiadás]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése